lidské rasy - kostka
Kostka: RASA /vybraná lidská rasa/
Užití:
5 minut kostka, U-O dle uvážení učitele, velikosti skupiny, klima třídy
Technika volného psaní, vzájemné čtení , práce samostatná či ve dvojicích, diskuse se třídou.
Uznání – otázka /U – O/
Jeden ze žáků přečte svou práci, druhý mu udělí U /jako uznání/ či O /zeptá se/. Tato písmenka přiřazujeme jednotlivým vybraným nápadům, myšlenka. Nehodnotíme takto celou práci. Vybízíme žáky, aby formulovali svá uznání či otázky konkrétně s vysvětlením. Součástí jejich uznání či otázek musí být také důvod, proč se takto rozhodli. Dobrovolníci – dvojice poté přečtou před třídou, co napsali.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po prostudování textu a následně zápisu do tabulky – kostka, bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- popsat hlavní znaky vybrané lidské rasy;
- specifikovat vybranou lidskou rasu;
- porovnat s jinou lidskou rasou;
- přirovnat k jiné lidské rase, jevu, symbolice;
- analyzovat lidskou rasu;
- aplikovat na určitou událost, dění, situaci;
- nalézt a vyslovit argumenty;
- ověřit si informaci v jiných zdrojích /internet, tisk, ostatní média/.
Ø Afektivní cíle:
- uvědomovat si jedinečnosti i rozdílnosti lidských ras;
- vnímat jedinečnost i rozmanitosti lidských ras;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- prezentovat své myšlenky před spolužáky či skupinou;
- zaznamenat své myšlenky, názory či postoje do tabulky – kostka.
KOSTKA
popiš… |
|
porovnej… |
|
asociuj… Co ti připomíná? |
|
analyzuj… Z čeho je,z čeho se skládá? |
|
aplikuj… |
|
argumentuj… pro a proti |
|
Jak se ti pracovalo s kostkou?
Na kterou část se ti odpovídalo lehce, na kterou těžce?
Co ses díky kostce dozvěděl?