rasismus - zpřeházené věty/skládankové učení/
Rasismus
Zpřeházené věty /rasismus/
/uvědomění si významu, reflexe/
Postup:
- práce ve dvojicích či celoskupinová aktivita. Jednotlivé části definice se skládají tak, aby obsah dával smysl. Poté vyučující zkontroluje a vyhodnotí správnost. Kontrolu mohou provést i žáci tím, že vyučující předloží po dokončení práce definici, kterou pro jednotlivé skupiny či jednotlivce nakopíruje.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po zadání úkolu bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- rozčlenit jednotlivé části textu;
- seřadit jednotlivé části textu;
- sestavit souvislý text;
- interpretovat text;
- zkontrolovat správnost podle přiloženého textu.
Ø Afektivní cíle:
- zhodnotit svou práci či spolupráci;
- porovnat správnost textu s jinou skupinou či spolužákem;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- sestavit jednotlivé části textu.
Text:
Rasismus
je názor, který tvrdí, že někteří lidé jsou nadřazení a jiní méněcenní z důvodu příslušnosti k určité rase. Rasisti definují rasu jako skupinu lidí stejného původu.
Rozlišují různé rasy podle fyzického charakteru, jako je barva kůže nebo kvalita vlasů. Slovo „rasismus“ se používá k označení agresivního či ponižujícího chování k příslušníkům „jiné rasy“.
/stříhání textu/
1. Rasismus je názor, který tvrdí,
………………………………………………………………………………………
že někteří lidé jsou nadřazení a jiní méněcenní
………………………………………………………………………………………
z důvodu příslušnosti k určité rase.
………………………………………………………………………………………
2. Rasisti definují rasu
………………………………………………………………………………………
jako skupinu lidí stejného původu.
………………………………………………………………………………………
3. Rozlišují různé rasy podle fyzického charakteru,
………………………………………………………………………………………
jako je barva kůže nebo kvalita vlasů.
………………………………………………………………………………………
4. Slovo „rasismus“ se používá
………………………………………………………………………………………
k označení agresivního či ponižujícího chování k příslušníkům „jiné rasy“.