diskriminace - diskusní pavučina
Diskusní pavučina /diskriminace/
Postup:
Ø žáci si ve dvojicích sepíší důvody pro a proti určitému tvrzení;
Ø dvojice se podělí se svou odpovědí s jinou dvojicí, vytvoří závěr;
Ø následuje debata nad různými závěry ve třídě.
Užití:
Ø 15 – 20minut
Ø práce ve skupinách, utvoření závěru, diskuse
Ø vedení žáků je směřováno k:
- objasnění významu;
- předvedení důkazů;
- zvažování argumentů ostatních;
- jasnému vyjadřování;
- zapojení do hovoru a naslouchání sobě samým;
- atmosféře společného zájmu a zvídavosti namísto soutěžení.
Vyučující může navázat na debatu shrnutím argumentů a závěry. Soustředí se na důležitost, která směřuje k cílům, které si na začátku hodiny stanovil. Na místě je pochvala za dobré myšlení žáků.
Jak se vám pracovalo ve dvojici, skupině?
Jakým způsobem jste došli k závěru?
Jak jste se podíleli na jednotlivých argumentech…
Tabulku lze nalepit do sešitu či připojit k listu s diskusní pavučinou. Slouží k závěrečné reflexi.
____________________ ________________________
Závěr diskusní pavučiny: _____________________________
________________________________________________