diskriminace - brainstorming
Brainstorming /diskriminace/
/evokace, reflexe/
K jednotlivým písmenům přiřaď slovo, které tě napadne, když se řekne ... Jednotlivá slova musí začít daným počátečním písmenem. Asociací může být jakýkoliv slovní druh, či slovní druh vybraný, volby a zadání učitele. Tímto lze taktéž uskutečňovat mezipředmětové vztahy – český jazyk, cizí jazyk.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po zadání a vypracování úkolu bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- charakterizovat diskriminaci;
- specifikovat vybranou skupinu, u které dochází k diskriminaci
- porovnat s jinou diskriminovanou skupinou;
- analyzovat lidskou diskriminaci;
- nalézt a vyslovit asociaci;
- ověřit si informaci v jiných zdrojích /internet, tisk, ostatní média/.
Ø Afektivní cíle:
- vnímat diskriminaci jako porušení lidských práv;
- uvědomovat si jedinečnosti i rozdílnosti člověka;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- prezentovat své myšlenky před spolužáky či skupinou;
- zaznamenat své myšlenky, názory či postoje, asociace do připraveného
pracovního listu.
- uvědomovat si jedinečnosti i rozdílnosti lidských společenství;
D- _______________________________________________
I- ________________________________________________
S-________________________________________________
K-________________________________________________
R-________________________________________________
I-_________________________________________________
M-________________________________________________
I-_________________________________________________
N-________________________________________________
A-________________________________________________
C-________________________________________________
E-________________________________________________
Charakterizoval(a) jsem:
__________________________________________________
Při práci jsem si uvědomil(a):
________________________________________________________