měření délky - skládankové učení1
Skládankové učení /měření délky/
/uvědomění si významu, reflexe/
Užití:
Rozstříhané proužky přiložíme do správného políčka tabulky s předponami.
Lístky můžeme nalepit do tabulky, následně i do sešitu. Taktéž lze vložit do obálky a používat při procvičování.
Kontrolu mohou provést i žáci tím, že si správnost ověří v úvodním textu.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po zadání úkolu bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- rozčlenit jednotlivé části textu;
- seřadit jednotlivé části textu;
- charakterizovat jednotky délky;
- odvodit dílčí jednotky metru;
- přiřadit k jednotlivým předponám charakteristiky;
- interpretovat text;
- zkontrolovat správnost podle přiloženého textu.
Ø Afektivní cíle:
- zhodnotit svou práci či spolupráci;
- porovnat správnost textu s jinou skupinou či spolužákem;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- sestavit jednotlivé části textu a nalepit je do tabulky, následně do sešitu.
Předpony:
|
mili |
|
|
centi |
|
|
deci |
|
|
kilo |
|
………………………………………………………………………………………
je tisíc, proto kilometr je tisíc metrů /1 km = 1000m/
....................................................................................................................................
je desetina, proto decimetr je desetina metru /10 dm = 1m/
………………………………………………………………………………………
je setina, proto centimetr je setina metru /100cm = 1m/
………………………………………………………………………………………
je tisícina, proto milimetr je tisícina metru /1000mm = 1m/
………………………………………………………………………………………