měření délky - skládankové učení
Skládankové učení /měření délky/
/uvědomění si významu, reflexe/
Postup:
- práce ve dvojicích či celoskupinová aktivita. Jednotlivé části definice se skládají tak, aby obsah dával smysl. Poté vyučující zkontroluje a vyhodnotí správnost. Kontrolu mohou provést i žáci tím, že si správnost ověří v úvodním textu.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po zadání úkolu bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- rozčlenit jednotlivé části textu;
- seřadit jednotlivé části textu;
- charakterizovat jednotky délky;
- odvodit dílčí jednotky metru;
- interpretovat text;
- zkontrolovat správnost podle přiloženého textu.
Ø Afektivní cíle:
- zhodnotit svou práci či spolupráci;
- porovnat správnost textu s jinou skupinou či spolužákem;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- sestavit jednotlivé části textu.
Měření délky
………………………………………………………………………………………
1. Základní jednotkou délky je
………………………………………………………………………………………
metr.
………………………………………………………………………………………
2. Z něj jsou utvořeny jednotky
………………………………………………………………………………………
decimetr, centimetr, milimetr a kilometr.
………………………………………………………………………………………
3. Všechny mají ve svém názvu metr, protože jsou buď
………………………………………………………………………………………
násobky nebo díly metru.
………………………………………………………………………………………
4. První část názvu pak ukazuje,
………………………………………………………………………………………
jaké jsou to násobky nebo díly.
………………………………………………………………………………………